Trwa XX edycja Konkursu Dobroczyńca Roku organizowanego pod patronatem Business Centre Club przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. W tym roku do Konkursu wpłynęło ponad 120 wniosków, pokazujących dobre praktyki z obszaru CSR i działań społecznych.

Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce we współpracy z BCC nieprzerwanie od 20 lat nagradza firmy odpowiedzialne społecznie. „Dobroczyńca Roku” stał się inspiracją dla wielu lokalnych i regionalnych konkursów realizowanych zarówno przez organizacje pozarządowe, jak i lokalną administrację publiczną. Pokazuje i zbiera dobre praktyki zarówno wielkich korporacji (najbardziej doświadczonych  w działaniach z zakresu CSR i CCI), ale i na równi przedstawia działania dobroczynne małych i średnich firm. Konkurs nie dzieli firm na lepsze i słabsze, tylko pokazuje, że dobro jest jedno - bez względu na wielkość firmy i wydatków poniesionych na dobroczynność.

Tegorocznym hasłem Konkursu jest „Wybieraj Dobro”. Utożsamia ono myśl o oddziaływaniu konsumentów na otaczającą nas rzeczywistość.

- Chcemy zwiększać poczucie wpływu, zachęcamy do głosowania na kandydatów do tytułu Dobroczyńcy Roku, ale również pokazujemy, że to jakie firmy są obok nas, zależy od naszych codziennych wyborów w czasie zakupów czy selekcji usług. Odpowiedzialni konsumenci wpływają na to, że firmy chcą stawać się społecznie odpowiedzialne, dlatego warto jest „Wybierać Dobro” - mówi Paweł Łukasiak, Prezes ARFP.

Lista laureatów zostanie ogłoszona 29 maja na uroczystej gali XX Dobroczyńcy Roku. W tym roku w gronie finalistów znaleźli się:

 

W kategorii Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu:

  • Accenture Polska, za wdrożenie nowej platformy informatycznej w Fundacji Świętego Mikołaja,
  • Bank Handlowy w Warszawie S.A (City Handlowy), za utworzenie aplikacji ArtSherlock, powstałej w partnerstwie współpracy Fundacji Communi Hereditate i Fundacji Kronenberga przy City Handlowy,
  • Soneta Sp. Z o. o., za nieodpłatne przekazanie Stowarzyszeniu Wiosna oprogramowania wspierającego działania administracyjne.

 

W kategorii Projekt Społeczny – małe firmy:

  • ATS Transport Tomasz Sosnowski, za wspieranie ruchu hospicyjnego, poprzez zakup niezbędnego sprzętu.
  • STANPOL S.C Sklep pszczelarski Warszawa, za wielokrotne udzielanie pomocy Stowarzyszeniu Przyjaciół S.O.S w projekcie Pasieka Edukacyjna.
  • Majonezy Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa w Kętrzynie, za wsparcie finansowe działań Fundacji „Przyszłość dla Dzieci”.

 

W kategorii Projekt społeczny – duże firmy:

  • Carrefour Polska, za cykliczne wspieranie działań Banków Żywności.
  • Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A, za wsparcie realizacji ogólnopolskiej kampanii profilaktyki męskich nowotworów.
  • Kaufland Polska Markety, za pomoc opuszczonym i osieroconym dzieciom, w ramach partnerstwa ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce.

 

W kategorii Projekt społeczny – średnie firmy:

  • BMW Group Polska, za wspieranie edukacji młodych osób, poprzez przekazania wsparcia finansowego na rzecz programu Radość zmiany Ashoka&BMW.
  • Grupa Aterima, za cykliczne wspieranie projektu „Bezpieczna praca za granicą”.
  • Delia Cosmetics Sp. Z o.o., za wspieranie finansowe potrzeb dzieci nieuleczalnie chory i ich rodzin, poprzez współpracę z Fundacją Gajusz.

 

W kategorii Wolontariat pracowniczy:

  • Kompania Piwowarska, za innowacyjną platformę Kompania Wolontariuszy, która ułatwia pracownikom zaangażowanie w wolontariat.
  • Bank Handlowy w Warszawie S.A (City Handlowy), za systematyczne wspieranie zaangażowania społecznego byłych i obecnych pracowników City.
  • Credit Suisse (Poland) Sp. z o.o., za możliwość wykorzystania do czterech pełnopłatnych dni w roku, przez pracowników, na udział w inicjatywach wolontariackich.  

 

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, stowarzyszenie działające od 1998 r. Misją Akademii jest inspirowanie i pomaganie  w działaniu. W swoim dorobku ma programy i kampanie będące markami społecznymi. Wspiera lokalne społeczności, nagradza firmy zaangażowane społecznie, wyzwala w ludziach chęć pomagania. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor - firma EY.

W kapitule Konkursu zasiada wiceprezes BCC Anna Potocka.

 

Więcej informacji: Weronika Chrapońska-Chmielewska, 884 999 604.