Spotkanie z Peterem Leachem pionierem w doradztwie firmom rodzinnym

18.05.17

M.S. & W.R.

Kanclerz Loży Warszawskiej, Jerzy Zieliński, wita gościa Petera Leacha, fot. Magdalena Szymanek
Kanclerz Loży Warszawskiej, Jerzy Zieliński, wita gościa Petera Leacha, fot. Magdalena Szymanek
Goście mięli okazje na miejscu kupić książkę Petera Leacha, fot. Magdalena Szymanek
Goście mięli okazje na miejscu kupić książkę Petera Leacha, fot. Magdalena Szymanek
Peter Leach odpowiada na pytania przedsiębiorców (z tyłu Grzegorz Siemiończyk), fot. Magdalena Szymanek
Peter Leach odpowiada na pytania przedsiębiorców (z tyłu Grzegorz Siemiończyk), fot. Magdalena Szymanek
Autor podpisuję książkę, fot. Magdalena Szymanek
Autor podpisuję książkę, fot. Magdalena Szymanek

We współpracy z wydawnictwem Studio EMKA, członkiem BCC, odbyło się kolejne spotkanie Loży Warszawskiej.

Zaproszeni przedsiębiorcy mięli okazję spotkać się z Peterem Leachem, brytyjskim partnerem firmy Deloitte, autorem książki „Firmy rodzinne. Wszystko, co istotne”.
Moderatorem spotkania był Grzegorz Siemiończyk, dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”.

Gości powitał kanclerz Loży Warszawskiej Jerzy Zieliński oraz Jacek Marciniak, właściciel i redaktor naczelny wydawnictwa Studio EMKA.

Prowadzący krótko przedstawił gościa. Peter Leach od ponad 30 lat doradza firmom rodzinnym z całego świata, pomagając w prowadzeniu biznesu i pokonywaniu barier ograniczających ich rozwój. Jest m.in. profesorem Imperial College w Londynie; specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących działalności firm rodzinnych. Powszechnie uznawany za pioniera tej problematyki, twórcę systemu myślenia o rodzinnych przedsiębiorstwach.

Prowadzący, kilkoma słowami wstępu i swoimi pytaniami do autora, zainicjował dyskusję.
Następnie oddano mikrofon gościom, którzy zadawali pytania, często bezpośrednio dotykające ich rodzinnego biznesu.  

Jedną z wielu kwestii podczas spotkania był problem sukcesji.
Ostatnie badania wskazują, że jedna trzecia bogatych ludzi nie ufa, iż dzieci będą potrafiły ochronić ich imponujące dziedzictwo. Jeśli pieniądze są ulokowane w prowadzonym przez rodzinę biznesie, jego sytuacja w dalekiej perspektywie wygląda dość blado. Tylko 12 proc. firm rodzinnych przetrwa w drugim pokoleniu i przejdzie na wnuki twórcy potężnego imperium.
Jednym z pytań licznie zgromadzonych gości było jak nakłonić dziecko do przejęcia schedy po rodzicach.
Peter Leach odpowiedział: - Należy komunikować się z dorosłymi dziećmi jak dorosły z dorosłym, bo wielu przedsiębiorców nawet dorosłe potomstwo cały czas traktuje jak małe dzieci i tak się z nimi komunikuje. Takie działania prowadzą do konfliktów i do niechęci przejęcia sterów firm rodzinnych przez młode pokolenie.

Pytań i poruszanych tematów wokół firm rodzinnych było bardzo wiele. Dyskusjom nie było końca. A to wszystko w doskonałej oprawie sal klubowych Pałacu Lubomirskich, "uzupełnione" smacznym poczęstunkiem i doskonałym węgierskim winem.

Ocena:
1 2 3 4 5