Cyfrowe dzieciństwo

27.09.2021

 

Najnowszy raport SOCIALPRESS pt. „Cyfrowe dzieciństwo. Jak chronić dziecko w sieci?” dostarcza rodzicom oraz opiekunom wiedzę na temat blasków i cieni świata online. Dziennikarze wraz z ekspertami odpowiadają na nurtujące pytania i otwierają ścieżkę do dialogu z młodymi użytkownikami.

Pandemia sprawiła, że dzieci i młodzież swój wolny czas spędzają w sieci. Według badania „Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa”, po zamknięciu szkół prawie połowa uczniów (49,5%) korzysta w dni robocze z internetu 6 godzin lub więcej. To ponad ¼ doby przeznaczona na aktywność w sieci! Internet stał się przestrzenią, w której czują się naturalnie i swobodnie. Czy wobec tego z łatwością rozpoznają, gdy grozić będzie im niebezpieczeństwo? Najnowszy raport SOCIALPRESS pt. „Cyfrowe dzieciństwo. Jak chronić dziecko w sieci?” dostarcza rodzicom oraz opiekunom wiedzę na temat blasków i cieni świata online. Dziennikarze wraz z ekspertami odpowiadają na nurtujące pytania i otwierają ścieżkę do dialogu z młodymi użytkownikami.

 

Z raportu „Cyfrowe dzieciństwo. Jak chronić dziecko w sieci?” dowiesz się:

  • kiedy młody internauta może zacząć korzystać z serwisów społecznościowych,
  • co robią cyfrowi giganci, aby chronić najmłodszych odbiorców,
  • jakie blaski i cienie mają internetowe challenge’e,
  • dlaczego rodzice dokumentują życie swoich dzieci w sieci i jakie zagrożenia z tego płyną,
  • jak social media wpływają na samoocenę, rozwój emocjonalny i zdrowie młodych internautów,
  • jak internet może burzyć bariery, a dzieci niepełnosprawne wpływać na swoich rówieśników,
  • w jaki sposób zapewnić bezpieczny dostęp do sieci i kontrolować aktywności online,
  • jakie zagrożenia najczęściej spotykają na swojej drodze młodzi użytkownicy,
  • co zrobić, aby zabezpieczyć siebie i swoją rodzinę przed wyciekiem danych,
  • jak nie dać się oszukać i nie paść ofiarą cyberprzestępców.

 

Eksperci

Eksperckich wypowiedzi do naszego raportu udzielili m.in. kierownik funkcjonującego w NASK zespołu Dyżurnet.pl Martyna Różycka, asystent w Zakładzie Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego Magadalena Iwanowska, prawniczka i autorka bloga MamaPrawniczka.pl Marzena Pilarz-Herzyk, ekspertka Uniwersytetu SWPS dr Marta Bierca, doradca z zakresu architektury oprogramowania, e-commerce i cyberbezpieczeństwa Sergiusz Diundyk, dyrektor biura komunikacji z mediami Kaspersky Lab Polska Piotr Kupczyk, zastępca rzecznika prasowego UODO Ewelina Janczylik-Foryś, a także twórcy internetowi – CeZik oraz autorki bloga AniaMaluje i Lovingit.pl.

 

Partnerzy

Partnerem merytorycznym raportu jest agencja full service content marketing ContentHouse.
Partnerami publikacji są Business Center Club, Stowarzyszenie Content Marketing Polska oraz Izba Gospodarki Elektronicznej.

 

Więcej >>

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL