Reklama leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych jest przedmiotem wzmożonej debaty publicznej. Problem reklamy w tym obszarze został uregulowany w licznych aktach prawnych, zarówno unijnych, jak i krajowych. Zmiany regulacji prawnych w tym zakresie wydają się konieczne – istnieje potrzeba ich uszczegółowienia i dostosowania do dzisiejszych potrzeb oraz zapewnienia wysokiego poziomu ochrony pacjenta i konsumenta.
Minister Zdrowia zarządzeniem z 2 czerwca 2016 r. powołał Zespół do spraw uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych. Zadaniem zespołu jest opracowanie projektu założeń do zmian aktów prawnych dotyczących reklamy leków, suplementów diety, innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych, a także innych produktów, które są prezentowane jako posiadające ich właściwości. Pracami zespołu pokieruje wiceminister zdrowia – Krzysztof Łanda. W skład zespołu wchodzą także przedstawiciele: Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urzędu Rejestracji Leków, GIF i GIS oraz samorządu aptekarskiego, lekarskiego i pielęgniarskiego. BCC zadeklarował udział swoich ekspertów w pracach powołanego przez ministra zdrowia zespołu.
Szczegółowy komentarz i rekomendacje BCC w załączeniu.