Informacje płynące z rynku pokazują, że Internet staje się wygodnym i najpopularniejszym kanałem sprzedażowym, tzw. sprzedaż stacjonarna powoli traci na wartości.
Intensywny rozwój handlu elektronicznego w Polsce rozpoczął się w pierwszej dekadzie XXI wieku. Jak podaje w swoim raporcie Deloitte (A wave of digital change. Trends i digital E-innovation 2013), w latach 2006-2012 wartość gospodarki internetowej w Polsce podwoiła się i w 2012 roku osiągnęła wartość 93 mld złotych, a wartość polskiego handlu elektronicznego wyniosła 21,5 mld złotych. Udział handlu internetowego w całym polskim handlu detalicznym w 2012 roku wyniósł 3,18%. Według danych GUS handel detaliczny w 2012 roku wzrósł o 4,6% w stosunku do roku 2011, natomiast wzrost handlu elektronicznego wyniósł prawie 23%.
Komentarz Krzysztofa Szuberta, eksperta BCC, ministra ds. cyfryzacji w Gospodarczym Gabinecie Cieni BCC w załączeniu