Od pewnego czasu toczą się prace nad strategią Jednolitego Rynku Cyfrowego UE. Stworzenie Jednolitego Rynku Cyfrowego Unii Europejskiej stało się jednym z celów ogłoszonej w 2010 roku Europejskiej Agendy Cyfrowej. Dążenie do ujednolicenia zasad obowiązujących w tym obszarze wynika przede wszystkim z faktu szybkiego tempa rozwoju gospodarki cyfrowej w Europie i na świecie.
(…) Na 14 maja 2015 r. planowana jest wizyta w Warszawie wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej odpowiedzialnego za Jednolity Rynek Cyfrowy, na której publicznie ogłosi on strategię Komisji Europejskiej na temat Jednolitego Rynku Cyfrowego.
Niezależnie od stanowiska poszczególnych Państw Członkowskich UE konieczne jest wypracowywanie konsensusu w ramach możliwie najszerszej grupy oraz koordynacja i wspólna reprezentacja podczas kolejnych prac i spotkań poświęconych tematyce jednolitego rynku cyfrowego. Powinno się to odbywać ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki rynków oraz interesu przedsiębiorców Europy Środkowo-Wschodniej, w tym oczywiście Polski. Jest to niezmiernie ważny obszar, od którego zależy m.in. innowacyjność poszczególnych gospodarek państw członkowskich, czy przyszłość przepływu informacji.
Komentarz Krzysztofa Szuberta, ministra ds. cyfryzacji w Gospodarczym Gabinecie Cieni BCC w załączeniu.