
Rekordowa liczba zgłoszeń, wysoki poziom kampanii i jubileusz Stowarzyszenia Agencji Public Relations – tak wyglądała piąta edycja organizowanego pod patronatem BCC konkursu PR Wings 2025. 17 listopada br. podczas uroczystej gali w Event Hall w Fabryce Norblina w Warszawie wręczono 32 statuetki w 28 kategoriach i dwie ex aequo Nagrody Specjalne SAPR. W jury konkursu zasiada Ewelina Rozpara, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji BCC.
– W konkursie szczególnie doceniam nie tylko efekt końcowy kampanii, ale też odwagę w myśleniu strategicznym, spójność wartości i umiejętność odpowiedzialnego wpływu na otoczenie. PR Wings to nie tylko wyróżnienie dla twórców skutecznych kampanii, ale przede wszystkim platforma wymiany dobrych praktyk i inspiracji dla całego rynku komunikacji – mówi Ewelina Rozpara.
Obecna edycja okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń. Do konkursu napłynęło ich aż 211. Kampanie oceniało 95-osobowe jury główne oraz 38-osobowe jury Nagrody Specjalnej SAPR. W gronie zgłaszających znalazły się agencje PR, korporacje, banki, NGO-sy, instytucje publiczne i uczelnie wyższe.
– Tegoroczny konkurs PR Wings pokazuje, że branża PR w Polsce umiejętnie łączy nowoczesne narzędzia komunikacji z wartościami, które są dziś kluczowe – edukacją, odpowiedzialnością społeczną i autentycznością. Tak wygląda współczesny PR – świadomy swojej roli i skuteczny w działaniu – podkreślił Jakub Zajdel, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego PR Wings, wiceprezes zarządu SAPR.
Największym triumfatorem tegorocznej edycji został E. Wedel, który zdobył łącznie trzy statuetki PR Wings 2025. Dwie za projekt – „Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA” oraz jedną za kampanię „Daj im szansę”.
Ponadto, wśród laureatów, którzy zdobyli po dwie statuetki, znalazły się projekty:
→ Równomocni (ERGO Hestia),
→ Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA),
→ Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
→ Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),
→ Tu logistyka spotyka człowieka (ConTrust Communication),
→ Jak Politechnika, to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich),
→ Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).
Podczas gali przyznano także Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka, wyróżnienie dla osób o wyjątkowym wkładzie w rozwój branży public relations w Polsce. W tym roku uhonorowano nią prof. Jerzego Olędzkiego – wieloletniego wykładowcę, wybitnego teoretyka komunikacji i mentora wielu pokoleń specjalistów PR. Prof. Olędzki w latach 1970–2016 był związany z Uniwersytetem Warszawskim, gdzie kierował Zakładem Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Jako opiekun ponad tysiąca magistrantów i promotor kilkudziesięciu doktoratów, profesor Jerzy Olędzki przez dziesięciolecia kształtował standardy etyki i profesjonalizmu w komunikacji społecznej.
Tegoroczna gala PR Wings była również okazją do świętowania 5-lecia Stowarzyszenia Agencji Public Relations. SAPR, zrzeszające dziś 42 agencje PR w Polsce, od początku swojej działalności konsekwentnie działa na rzecz etyki zawodowej, wymiany wiedzy i integracji środowiska komunikacji.
– Pięć lat temu SAPR stworzyli doświadczeni praktycy i liderzy jednych z największych agencji PR w kraju, z przekonaniem, że branża potrzebuje wspólnego głosu. Dziś Stowarzyszenie integruje środowisko, promuje najwyższe standardy i inspiruje do rozwoju. Jubileusz to dla nas okazja, by podziękować wszystkim, którzy budują siłę polskiego PR-u – dodał Bartłomiej Rajchert, prezes zarządu SAPR, CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego.
Kolejna edycja już za rok. Konkurs PR Wings na stałe wpisał się w kalendarz najważniejszych wydarzeń branży komunikacji w Polsce. Jego celem jest promowanie najlepszych praktyk, etyki i profesjonalizmu w public relations. Już dziś organizatorzy zapraszają do udziału w kolejnej edycji konkursu.














