15. spotkanie Klubu HR Olivia Business Centre

20.11.2020

Funkcjonujący od 2 lat przy Olivia Business Centre Klub HRBP, którego Loża Gdańska BCC jest aktywnym partnerem, dnia 12 listopada zorganizował spotkanie dedykowane tematyce human resoruces koncentrując się na największym obecnie dylemacie HR – jak być blisko przy nieustająco zmieniających się warunkach działania.

W czasie spotkania newralgiczne zagadnienie zostało omówione z perspektywy praktycznej (rozwiązań w prawie pracy), jak i motywacyjnej (efektywne metody budowania zintegrowanych zespołów on-line). Zaproszeni goście poruszyli kwestie zarządzania czasem pracy przy pracy zdalnej/ hybrydowej; rozmawiali o tym jak skutecznie wprowadzić system zadaniowy; w jaki sposób rozliczać nadgodziny; zastanawiając się przy tym, które działania teambuildingowe online mogą być efektywne – i jak je planować.

Podczas webinaru, Key Account Manager w IKA Ewa Grabowska dokonała analizy integracji online, podkreślając, że online-nomia wiąże się dla firm z szeregiem korzyści. To przede wszystkim bezpieczna integracja i okazja do spotkania podczas pracy w trybie home office, to możliwość integracji całej firmy na poziomie międzynarodowym, bez względu również na stan zdrowia, kondycję czy niepełnosprawność, to także wspólne działanie i dbanie o relacje wśród pracowników, a jednocześnie oszczędność czasu i pieniędzy. Prelegentka omówiła krok po kroku etapy wdrażania integracji online w firmie oraz zaprezentowała alternatywne rozwiązania w tym zakresie (m.in. koncerty, kabarety, stand-upy, spotkania z mówcami motywującymi, warsztaty DIY lub kulinarne, treningi, quizy, aplikacje, gry analogowe i VR – aktywności oparte o urządzenia elektroniczne, gry online LIVE, eskaperoomy czy programy integracyjne inspirowane teambuildingiem w realu np. firmowa reakcja łańcuchowa). Jak podkreśliła na zakończenie Ewa Grabowska, angażujący online to narzędzie HR dające możliwość obserwowania kwestii, których nie mamy szansy zauważyć w trybie home office.

W dalszej części spotkania Radca Prawny i Partner PCS Paruch Chruściel Schiffter | Littler Global – Robert Stępień i Sławomir Paruch – przyjrzeli się aktualnym wyzwaniom HR w dobie COVID-19. Prelegenci zwrócili uwagę na istotne elementy związane z organizacją pracy hybrydowej, takie jak: ewidencjonowanie czasu pracy i wypłata nadgodzin, zadaniowy system czasu pracy, bezpieczeństwo danych i informacji oraz sprzęt i dokumenty używane przez pracownika podczas pracy zdalnej. Poruszona została również kwestia pracownika na kwarantannie/izolacji oraz aspektów temu towarzyszących: niemożności świadczenia pracy ≠ niezdolności do świadczenia pracy, czy wypowiedzenia umowy pracownikowi na kwarantannie albo izolacji. Rozmawiano także o czynnikach wartych uwzględnienia, do których zaliczony został work-life balance, zdrowie psychiczne pracowników, motywacja; prewencja i budowanie świadomości poprzez szkolenia dla pracowników, ponowna ocena ryzyka zawodowego; jak i kontrole PIP z poszanowaniem wewnętrznych zasad pracodawcy. Dla zainteresowanych prelegenci przygotowali ponadto wzór regulaminu pracy hybrydowej.

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL