#STOPRASIZMOWIWPRACY

07.10.2025

 

Projekt kampanii społecznej #STOPRASIZMOWIWPRACY powstał w 2019 roku z inicjatywy Renaty Wozba i Marleny Svensson – Zarządu Grupy T2S., firmy członkowskiej BCC Celem kampanii jest uświadomienie pracodawcom i przedsiębiorcom, że zjawisko rasizmu w miejscu pracy jest zjawiskiem powszechnym i wymagającym realnych działań. Inicjatywa została objęta patronatem Business Centre Club i programu BCC Kobiety.

W 2025 roku Grupa T2S wydała pierwszy na rynku raport „Rasizm ma wiele twarzy”, w którym odsłoniła nowe obszary i zachowania uznane przez respondentów za przejawy dyskryminacji, rozbudowując tym samym klasyczną definicję zagadnienia. W badaniu prowadzonym przez Grupę T2S wzięły udział dwie grupy respondentów – przedstawiciele biznesu oraz cudzoziemcy zatrudnieni w Polsce. 73% uczestników badania zadeklarowało, że nie doświadczyło osobiście dyskryminacji w pracy, natomiast 27% przyznało, że w życiu zawodowym padli ofiarą nierówności. Pełna treść raportu dostępna jest pod adresem: Raport „Rasizm ma wiele twarzy”.

Kampania #STOPRASIZMOWIWPRACY jest jednym z kluczowych projektów Grupy T2S, specjalizującej się w outsourcingu procesowym i rokrocznie zatrudniającej kilka tysięcy obcokrajowców. Silna polityka antydyskryminacyjna, a także edukacja branży w zakresie poszanowania godności ludzkiej i tworzenia godnego środowiska pracy, na stałe wpisały się w DNA spółek.

Obecnie Grupa T2S, we współpracy z Business Centre Club i projektem BCC Kobiety, prowadzi kolejne ogólnopolskie badania do następnej odsłony raportu w ramach kampanii #STOPRASIZMOWIWPRACY. Wyniki badań zostaną opublikowane m.in. na stronie BCC Kobiety. Renata Wozba, Prezes Zarządu Grupy T2S, jako ambasadorka Programu, aktywnie wspiera działania na rzecz równości i różnorodności w miejscu pracy.


Badania prowadzone są na podstawie autorskiej ankiety, skonstruowanej w oparciu o odpowiedzi respondentów pierwszego badania oraz założeń strategii nowej odsłony raportu. Ankieta to zestaw zamkniętych pytań jedno i wielokrotnego wyboru, zakończona pytaniem otwartym. Dokument został przygotowany w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i ukraińskiej, zapewniając respondentom maksimum anonimowości. W Grupie T2S prowadzona jest cykliczna komunikacja z zaproszeniem do wypełnienia ankiet. Promocja ankiet jest również prowadzona w kanałach i mailingach partnerów badania, w tym:

  • BCC Kobiety,
  • Otwartej Rzeczpospolitej – Stowarzyszenia przeciw Antysemityzmowi i Ksenofobii,
  • Fundację Polka XXI wieku,
  • Fundację HEART & MIND – WISDOM OF GENERATIONS,
  • Żaneta Rojek – psycholog biznesu i uczestniczka projektu BCC Kobiety,
  • Stowarzyszenie Interwencji Prawnej.

WYPEŁNIJ ANKIETĘ!

Link do ankiety w języku polskim >>

Link do ankiety w języku angielskim >>

Link do ankiety w języku ukraińskim >>

 

 

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL