BCC Startups >>>

Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków

31.07.2019

Tytuł: Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków

Autor: Niels Lunde, tłumaczenie: Agnieszka Świerk

Premiera: 14 sierpnia

Wydawnictwo: Agora

Patronat: Business Centre Club

Marka. Klocek. System konstrukcyjny. Wspólnota. Oto cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie. Firmy, która niezmiennie od ponad 8 dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Oto historia Lego – idei, która musiała narodzić się na nowo.

 

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co stoi za sukcesem jednej z najpopularniejszych zabawek Twojego dzieciństwa? A może nadal jesteś pasjonatem konstruowania i poszerzania swojej kreatywności? To niezwykłe studium przypadku odkrywa wszystkie tajemnice sukcesu marki LEGO.

Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja odnosząca sukcesy na całym globie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej. W tym właśnie roku stery w firmie przejął młody idealista i wnuk założyciela Lego – Kjeld Kirk Kristiansen.

Na ponad 300 stronach poznajemy największych managerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował złamać i zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszechczasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj sprzedaży i upadku. Wreszcie poznajemy Jørgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło przywrócić w pewnym sensie wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś tak drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.

Autorem „Lego” jest Niels Lunde, redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej Børsen, który przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie Lego i poza nią

 – To fascynująca lektura nie tylko dla fanów marki ciekawych tego, jak ich ulubiona firma zdobyła pozycję i uznanie, jakimi cieszy się dzisiaj, ale także wnikliwa analiza uwarunkowań ekonomicznych, różnych stylów zarządzania i często wykluczających się wizji rozwoju, które były udziałem kolejnych dyrektorów generalnych Lego. To ich doświadczenia, koncepcje i zmieniające się podejście do tego, czym właściwie jest firma Lego, a także ich zmagania z zarządem firmy sprawiły, że duński producent zabawek kilkukrotnie przebył drogę od rynkowego potentata do firmy o włos od upadku – i z powrotem.
Słynna już „kuracja Knudstorpa” wyprowadziła firmę ze strat ku rekordowym zyskom. Do dziś Lego jest obiektem analiz i inspiracją dla niejednego lidera – i nigdzie nie opisano go tak drobiazgowo jak w tej właśnie książce. Paweł „Sariel” Kmieć, AFOL, Yotuber 

 

Fragment książki

Irlandzki pisarz Frank O’Connor wspomniał w jednym ze swoich dzieł o doświadczeniu, które pamięta z dzieciństwa. Któregoś dnia natknął się wraz z przyjaciółmi na wysoki mur, na który nie byli w stanie się wspiąć. Chłopcy chcieli pokonać przeszkodę i iść dalej, ale jako że nie wiedzieli, jak sobie z tym poradzić, postanowili zamiast tego przerzucić przez mur swoje czapki. Kiedy już to zrobili, musieli znaleźć jakieś rozwiązanie. Z podanego przez autora przykładu małych Irlandczyków skorzystał w 1961 roku amerykański prezydent John F. Kennedy. Zobowiązał się wtedy zorganizować wyprawę na Księżyc, chociaż nie wiedział jeszcze dokładnie, w jaki sposób tego dokona. W latach dziewięćdziesiątych dyrekcja LEGO zdecydowała się na to samo, czyli przerzuciła czapkę przez mur. Krok ten miał pociągnąć za sobą dalekosiężne i trwałe skutki.

 

O autorze

Niels Lunde (ur. 1962) jest magistrem nauk politycznych. Przez ponad 20 lat był wnikliwym obserwatorem i komentatorem biznesowym, pracując dla Duńskiego Związku Pracodawców jako redaktor biznesowy, redaktor naczelny i dyrektor zarządzający w gazecie Berlingske Tidende oraz jako komentator biznesowy w gazecie Politiken.
Lunde napisał wiele książek na temat zarządzania i biznesu – jego ostatnią książką jest uznana przez krytyków biografia „Mr Møller’s New Man” (tytuł oryginalny) oraz „100 najlepszych menedżerów – przewodnik po duńskim życiu biznesowym”.

 

Kontakt: Patrycja Narożna, patrycja.narozna@prart-media.pl, tel: 609 69 33 45

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL