Apel Komisji Pracy BCC do dziennikarzy i polityków

21.07.2020

Ostatnie tygodnie bardzo zmieniły postawy Polaków wobec zagrożenia zakażenia koronawirusem: brak utrzymywania dystansu w miejscach publicznych, brak środków ochrony osobistej, w szczególności maseczek. Poluzowanie standardów bezpieczeństwa obserwujemy na każdym kroku. Równocześnie, liczba wykrytych zakażeń nadal jest wysoka i cały czas słyszymy o zbliżającej się drugiej fali zachorowań w okresie jesienno-zimowym.

Największe konsekwencje kolejnych zakażeń oprócz samych chorych poniesie ich najbliższe otoczenie: rodziny, znajomi, ale również zakłady pracy. Jeden chory może wyłączyć z funkcjonowania całą organizację, czyli od kilku do kilku tysięcy osób. Przedsiębiorstwo utraci możliwość wywiązania się ze zobowiązań, a w konsekwencji zarobkowania. Tworzy to realne zagrożenie finansowe, ale przede wszystkim społeczne, ponieważ zła kondycja finansowa firmy będzie miała odzwierciedlenie w ograniczaniu liczebności załogi. Wiele osób może utracić pracę nie z powodu swojej niekompetencji, czy braku motywacji, nie z powodu braku zleceń, ale na skutek braku dbałości o bezpieczeństwo.

Przychody wielu firm spadły dramatycznie, kolejne miesiące nie zapowiadają się dobrze – wynika z najnowszych badań BCC. W tej sytuacji zachowanie mocy produkcyjnych jest koniecznością. Przedsiębiorcy chcą mimo przeszkód utrzymać zatrudnienie.

Dlatego apelujemy do Państwa jako tych, którzy modelują zachowania społeczne, aby w Waszych przekazach dawać dobry przykład dbałości o bezpieczeństwo. W naszym przekonaniu powinno się to przejawiać w:

– prowadzeniu rozmów, wywiadów z uwzględnieniem dystansu społecznego oraz obowiązujących zasad bezpieczeństwa,

– promowaniu form wypoczynku zachowujących standardy bezpieczeństwa,

– dbaniu, aby na wiecach politycznych i spotkaniach demonstrować zasady higieny związanej z koronawirusem,

– aktywnym promowaniu wzorców bezpiecznej obsługi w urzędach i punktach handlowych,

– pokazywaniu negatywnych skutków zaniedbań,

– piętnowaniu niedostatecznej dbałości o standardy higieny.

Dziennikarze i politycy, poprzez swój autorytet i wpływ na opinię publiczną mogą pomóc w zachowaniu zdrowia obywateli, wielu miejsc pracy oraz w powrocie na ścieżkę rozwoju polskiej gospodarki.

Zachęcamy Państwa do włączenia się w aktywną promocję postaw, dobrych nawyków i praktyk sprzyjających zdrowiu i ograniczaniu pandemii. Dziękujemy za Wasze wsparcie i odpowiedzialne podejście.

Apel Komisji Pracy BCC do dziennikarzy i polityków

 

Kontakt do ekspertów:

Katarzyna Lorenc
ekspertka BCC ds. rynku pracy oraz zarządzania i efektywności pracy
tel. 606 941 499
e-mail: katarzyna.lorenc@bcc.org.pl

Zbigniew W. Żurek
wiceprezes BCC
minister pracy w Gospodarczym Gabinecie Cieni BCC
tel. 690 485 442
e-mail: zbigniew.zurek@bcc.org.pl

Kontakt dla mediów:

Emil Muciński
rzecznik, Instytut Interwencji Gospodarczych BCC
tel. 602 571 395, 22 58 26 113
e-mail: emil.mucinski@bcc.org.pl; instytut@bcc.org.pl

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL