BCC Startups >>>

Program „Poznaj, polub, zaufaj” – raporty społeczne i biografie dla firm

06.05.2019

BCC objął patronat nad programem „Poznaj, polub, zaufaj” w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu prowadzonym przez  firmę Ludzie Wartości.

CSR jest ważnym elementem wielu inicjatyw podejmowanych przez BCC; jest także ważną częścią strategii biznesowych naszych członków. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, jakie korzyści mogą płynąć z umiejętnego komunikowania działań w zakresie społecznej odpowiedzialności i społecznego zaangażowania. Raporty społeczne wpływają korzystnie na relacje z interesariuszami i wizerunek firmy. Potencjalnych partnerów biznesowych i kandydatów do pracy interesuje to, czy firma dba o swoje otoczenie, o środowisko i jak to robi. Chcą wiedzieć jak firma traktuje kontrahentów i jakie stwarza warunki dla pracowników. Obecni i potencjalni interesariusze coraz częściej zainteresowani są informacjami niefinansowymi na temat firmy. Uświadomieniu i popularyzacji takich korzyści służy projekt „Poznaj, polub, zaufaj”, w ramach którego sporządzane są Raporty Społeczne oraz Biografie firm.

 

RAPORTY SPOŁECZNE DLA FIRM

Raporty Społeczne są najlepszym narzędziem służącym takiej komunikacji, pod warunkiem, że nie są to tylko zbiory tabeli i suchych faktów – przez takie raporty przebrnie tylko bardzo zdeterminowany czytelnik. Raport Społeczny nie powinien też być zaledwie spisem danych wymaganych ustawą. Aby był komunikatywny powinien zawierać informacje interesujące potencjalnych partnerów i pracowników, jak np. czy firma dba o pracowników, o środowisko naturalne i w jaki sposób to robi.

Po takie informacje sięgają także coraz częściej bardziej świadomi konsumenci. Dlatego też chcemy promować raporty społeczne w bardziej dziennikarskiej formule, takie, które naprawdę będą służyć komunikacji.

Dla większości firm publikowanie informacji niefinansowych, czyli raportowanie społeczne jest dobrowolne. Warto jednak wiedzieć, że zgodnie z dyrektywą UE polskie przepisy, a dokładnie nowelizacja do ustawy o rachunkowości z 2017 roku, wprowadziła obowiązek ujawnienia danych niefinansowych dla największych przedsiębiorstw niektórych branż. Prawdopodobnie stopniowo ten obowiązek będzie obejmował kolejne grupy przedsiębiorstw. Jednak biorąc pod uwagę korzyści płynące z raportowania społecznego, nierozsądnym byłoby takich korzyści się pozbawiać, nawet jeśli obowiązek kogoś nie dotyczy.

 

BIOGRAFIA FIRMY

Dla liderów biznesu, którzy znacznie wykraczają poza ustawowe zobowiązania, dodatkowym sposobem komunikowania na temat działań przedsiębiorstwa może być biografia firmy. Biografia to doskonały prezent, jaki możemy sprawić interesariuszom z okazji jubileuszu firmy lub innego znaczącego wydarzenia, na przykład sukcesji na rzecz kolejnych pokoleń.

 

Więcej o „Ludziach Wartości” >

 

Kontakt:

Małgorzata Mazur-Łukasiak, +48 606 664 606,  kontakt@ludziewartosci.pl

 

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL