Notują wzrost

08.11.2016

Informacja prasowa

W okresie trzech kwartałów 2016 r. Pfleiderer Group wypracował zestaw bardzo dobrych wyników finansowych. Projekt „JEDEN PFLEIDERER” z powodzeniem realizuje kolejne etapy prowadzące do pełnej integracji Grupy. Proces ten ma pozwolić na uwolnienie potencjału dalszego wzrostu.

Skonsolidowane przychody netto wypracowane w ciągu 9 miesięcy wyniosły 726,6 mln EUR wobec 741,9 mln EUR w zeszłym roku. Na poziom sprzedaży negatywny wpływ miała presja cenowa oraz negatywny wpływ różnic kursowych w wysokości 23,6 mln EUR. Pozytywny wpływ na poziom przychodów miały natomiast: wzrost wolumenu sprzedaży w Segmencie Zachodnim (o 21,1 mln EUR) i korzystne ceny materiałów wykorzystywanych w produkcji.
Przy nieznacznie niższym poziomie przychodów, znormalizowana EBITDA wzrosła o 12,9% i wyniosła 108,4 mln EUR. Marża na poziomie EBITDA wzrosła do 14,9% i była wyższa od przyjętych dla tego okresu założeń.

Na wyniki trzech kwartałów tego roku wypływ miały jednorazowe zdarzenia związane z poniesionymi nakładami na proces re-IPO (w wysokości 10,2 mln EUR), rezerwy na procesy reorganizacji prowadzonej w Grupie (7,3 mln EUR) oraz rezerwa zawiązana w związku z prowadzonym postępowaniem antymonopolowym (3,8 mln EUR).

Zaraportowana EBITDA, z uwzględnieniem powyższych zdarzeń, wyniosła 77,2 mln EUR (wobec 87,2 mln EUR w 3 kwartałach 2015 r.). Zysk netto w omawianym okresie wyniósł 13,5 mln EUR wobec 15,1 mln EUR w trakcie 9 miesięcy 2015 r.

W segmencie Europy Zachodniej Grupa w ciągu 3 kwartałów 2016 r. odnotowała 2,1% wzrost przychodów do poziomu 501,2 mln EUR, głównie ze względu na wyższe wolumeny sprzedaży we wszystkich grupach asortymentowych, a szczególnie jeśli chodzi o surowe płyty wiórowe i laminaty. Poprawa wyników nastąpiła pomimo rosnącej presji na ceny sprzedaży.

W segmencie Europy Wschodniej w omawianym okresie 2016 r. Grupa wypracowała przychody na poziomie 251,6 mln EUR, wobec 279,3 mln EUR w tym samym okresie zeszłego roku. Na spadek sprzedaży w Segmencie wpływ miało głównie obniżenie obrotów w fabryce płyt HDF – MDF Grajewo, presja cenowa związana z importem tańszych płyt z Białorusi i Ukrainy na polski rynek. Zarząd zwraca jednak uwagę, że dynamika spadków w tym zakładzie została wyhamowana (spadek sprzedaży w MDF Grajewo wyniósł jedynie 1,5 mln EUR w Q3, 2016 w porównaniu do 13,7 mln EUR w trzech kwartałach 2016 r). Zdolności produkcyjne na kluczowych liniach były niemal w pełni wykorzystane, co pozwoliło na efektywne rozłożenie kosztów stałych. W trakcie 3 kwartałów 2016 r. Grupa podjęła także dodatkowe działania mające na celu wzrost efektywności operacyjnej, szczególnie w zakresie wydajności produkcji oraz kosztów związanych z podnoszeniem jakości.

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL